13 september 2006

9/11















Iedereen weet nog precies waar hij/zij was toen het gebeurde. Ik zat op de faculteit te kaarten (zoals altijd), mijn broer was aan het werken, mijn vader zat thuis en mijn moeder zat samen met mijn tante in het vliegtuig naar Egypte.
Met veel ongeloof keek ik naar het tv-scherm wat bij de kantine hing. "Verdween daar nu echt twee complete vliegtuigen in die torens?"

De eerste keer dat ik de beelden zag moest ik al slikken. Nu 5 jaar later en aan het begin van mijn brandweer-carriere kijk je er toch met hele andere ogen tegenaan. De twee Franse broers en filmmakers Gédéon Naudet en Jules Naudet laten vanuit het perspectief van de brandweerman zien hoe 11 september 2001 eruit zag in hun documentaire 9/11.
Wie had dat kunnen denken. Je maakt een documentaire over de brandweer van New York, volgt hierbij een 'proby' en vervolgens zit je midden in de gebeurtenis van de eeuw.
De documentaire bevat ook de enige beelden van binnenuit de torens.
Toen ik gisteren de documentaire voor de derde keer zag, vond ik het toch weer aangrijpend.

Ik ben de eerste week van mei samen met Roel naar New York geweest. Een hele leuke week met veel plezier. Tot het moment dat we de hoek om liepen bij Ground Zero. We hebben daar ruim een uur rond gelopen. Geen lach, geen grap. De grote lege ruimte voor ons had een hele diepe impact op ons beide. Hier hebben twee enorme torens gestaan, hier hebben veel mensen hun geliefde kwijt geraakt.

Mensen, dit mag nooit meer gebeuren. Laten we ons hier sterk voor maken!!!!!!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja ik kan me die dag ook nog precies herinneren. Ik was op de faculteit naast jou.. liep naar jou toe, maar jij had het al gehoord..

ja afsschuwelijk dat zoiets kan gebeuren, hopelijk nooit meer

wo sep 13, 03:30:00 p.m. 2006  
Anonymous Anoniem said...

Ha.... even niet op je berichtje reageren, maar een algemene reactie.

Eindelijk kan ik ook op je log reageren. De vorige keer dat ik hier was, was dat alleen toegestaan voor Bloggers.

Heb je Blog net aan mijn Rss-feeds toegevoegd, dus zal hier eens wat vaker komen kijken.

*Nee, mijn eigen log is nog niet online.

wo sep 13, 03:31:00 p.m. 2006  
Anonymous Anoniem said...

Ik weet t ook nog precies. was aan t werk.

Ik was 3 kwart jaar voordat t gebeurde daar in NY,... ben nog op een van die torens geweest..
Was erg vreemd toen het allemaal gebeurde.

do sep 14, 09:51:00 a.m. 2006  

Een reactie posten

<< Home