09 juni 2007

De eerste volle piket week

Sinds mijn eindexamen, 29 mei, was dit de eerste volle week dat ik piket heb. Hij begon goed maandag, tenminste de pieper ging om 20:22. Het ging om een P2 buitenbrand op het Strijkviertel. Ter plaatse gekomen bleek het minder spannend dan iedereen dacht. Twee jongens hadden een 'sigaret laten vallen' op het droge gras, wat nu aan het smeulen en roken was. Jammer genoeg was onze nieuwe Brandweer fotografe net te laat om de actie vast te zetten.

De rest van de week was het rustig, tenminste tot de vrijdag. Gisteren hadden we Michiel over de vloer voor een gezellig filmavondje (SAW 1 en 2, want 3 hadden we niet). Terwijl we aan het avondeten zaten ging de pieper (18:19). Er lag een boom over de weg op de Europaweg (Vleuten). Bijna aangekomen kregen we te horen dat Vleuten al ter plaatse was. Zonder wat gedaan te hebben dropen we terug naar de kazerne.
Thuis aangekomen bleek dat Astrid en Michiel met de auto er achter aan was gereden. Het gevolg was dat ik niet naar binnen kon. 5 minuten later kwamen ze en konden we weer verder eten, dachten we. Om 19:01 was het weer raak. Deze keer P2 stormschade op 't Zand. Daar aangekomen zagen we in eerste instantie niks. Het bleek dat de boom aan de overkant op het punt stond om om te vallen. Hans trok de zaagbroek aan en liet hem vakkundig vallen, op het verkeersbord.

Thuis aangekomen heb ik mijn avondeten maar weer opgepakt. Voor de rest van de avond was het rustig wat betreft het blus en zaagwerk. Behalve natuurlijk bij de film die we keken.

Foto's

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ah, goed, jullie waren dus ook onderweg, hadden jullie bijna mijn uitruk gepakt en dat na 10 dagen rust voor ons! Have fun, zie je 20 juni. Later Jur

za jun 09, 05:54:00 p.m. 2007  

Een reactie posten

<< Home