20 september 2006

Levensreddende handelingen 1


Vandaag zijn we naar de RAVU (Regionale Ambulance Voorziening Utrecht) in Bilthoven geweest voor de module Levensreddende handelingen 1. Deze module duurt 7 weken.

Dave, onze klassenoudste, had de bus geregeld. Maar door een miscommunicatie was deze niet op de kazerne. Dit resulteerde in een snelle sprint met de fiets naar huis, waar ik mijn eigen auto heb gepakt. Meteen een goede oefening om te kijken hoe snel ik van thuis naar de kazerne kan komen. Dit is nog iets waar ik op zal moeten oefenen. Met een reactietijd van +/- 2 minuten ga ik het niet redden. Toch maar eens met de gemeente gaan praten over die drempels bij ons in de straat.

Met z'n vieren in de auto en achter aansluiten in de file. Nog een krappe 30 minuten voor dat de les begint. Gelukkig waren wij niet de enige die in de file hadden gestaan.

Drie uur later weten we hoe we een SO (Slachtoffer) moeten benaderen bij een trauma en hoe we hem/haar manueel kunnen fixeren om er voor te zorgen dat de CWK (Cervicaal WervelKolom) niet kan bewegen.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zouden ze de les 'hoe red ik mijzelf en ook mijn passagiers uit een verongelukte auto' deze of volgende week kunnen geven....? Dan ga ik met een gerust hart bij jullie in de auto zitten ;-).

wo sep 20, 10:00:00 a.m. 2006  
Anonymous Anoniem said...

Ja die drempels.. das niet handig.
We kunnen ook een auto nemen die hoger op zijn wielen staat; mooie landrover ofzo :-)

@michiel: nou zeg wat een vertrouwen, dan rijd je maar lekker met Jochen mee! :-p

do sep 21, 10:32:00 a.m. 2006  
Anonymous Anoniem said...

Je gaat ons zaterdagavond niet allemaal fixeren hè!? Dan zitten jullie tenslotte met een huis vol SO's. :P

vr sep 22, 10:56:00 a.m. 2006  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb NATUURLIJK alle vertrouwen in de rijvaardigheden van Tommy. Ik had het in mijn vorige reactie over de rijstijl van de fransen, ze hebben daar niet voor niets rubbers op hun bumbers. Dat was toch wel duidelijk, of niet?

ma sep 25, 08:50:00 a.m. 2006  

Een reactie posten

<< Home