11 juni 2007

P1 OMS Brandalarm Haarlerberg 56C MER

Sta je lekker met je vriendin vanuit de slaapkamer te kijken naar het onweer, slaat de bliksem op een kleine kilometer afstand in.

Ik wist meteen dat het raak zou zijn en ja hoor. De pieper ging na een minuut af. Snel naar beneden, schoenen aan en in de auto springen. Onder aan de brug kwam Hans ook al aangereden. Achter elkaar reden we naar de kazerne en renden naar binnen. Snel omkleden en in de wagen. Ik zat achter de bevelvoerder (Arien), maar ik wist niet wat de melding was. Het bleek een OMS (Openbaar brandMeldSysteem) te zijn. Of te wel, omhangen!
Jeffrey en ik kregen de opdracht om naar binnen te gaan.

Binnen was het een kwestie van de rode lampjes volgen boven de deur. Deze lampen zou ons naar de vuurhaard brengen (als deze er zou zijn tenminste). Onwennig liep ik achter Jeffrey aan. Boven aangekomen hebben we elke kamer bekeken, maar er was geen brand of rook te zien.

Terug buiten bleek dat de 722 ook gekomen was. Dave (die geen dienst had) en Marny zaten hierin.

Een mooi eind van mijn eerste Piket week. Laat de rest maar komen.