01 december 2006

Eerste verkenning

We hadden in de opleiding al een keer gelopen met ademlucht, maar gisteren was het dan zover: We mochten meelopen tijdens de oefenavond. Eerst het setje in elkaar zetten. Wat eigenlijk hetzelfde is als bij het in elkaar zetten van je duikset. Vervolgens elkaar controleren en dan een donkere ruimte in. Omdat we uit een goed verlichte omgeving kwamen, reflecteerde onze helmen en pakken goed. Zo goed zelfs dat je de muren en obstakels goed kon zien. Pas na een paar minuten werd het wat donkerder en moest je goed opletten dat je niet ergens tegen aan liep.
Het ademen ging goed en het verstaan van mijn maat, wat ik niet had verwacht, ging ook goed. Alleen de bubbels, die je bij het duiken natuurlijk wel hebt, miste ik wel.
Op een gegeven moment zijn we gedraaid en moest ik voorop lopen en laten zien waar de deur was waar we waren begonnen. Dit ging perfect.
Ik weet niet hoelang we uiteindelijk hebben gelopen, maar de bepakking had er wel voor gezorgd dat ik dan eindelijk een keer bezweet ben geraakt tijdens de oefenavond.